ثبت رسمی وبلاگ روستای بیرواس (بیدرواز )در ستادساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ضمن تشکر و تقدیر از کلیه بازدیدکنندگان و اهالی محترم روستای بیرواس ( بیدرواز ) به استحضار می رساند که این وبلاگ در تاریخ 1392/04/25 به صورت رسمی در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسید .

مدیر وبلاگ این موضوع را به همه شما عزیزان تبریک عرض می نماید.

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

مکاتبه جهت بررسی سنگ نگاره های روستای بیرواس ( بیدرواز)

به اطلاع بازدیدکنندگان محترم وبلاگ می رساند ، پیرو مطالب و تصاویر منتشر شده در خصوص سنگ نگاره های روستای بیرواس ( بیدرواز) و نظر به اهمیت موضوع ، مدیر وبلاگ نسبت به ارسال تصاویر سنگ نگاره ها و مکاتبه با اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه ، جهت انعکاس موضوع و بازدید کارشناسان اقدام نموده و جهت اطلاع بازدیدکنندگان محترم تصویر نامه مذکور در این ذیل درج گردیده است.


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

ابزارآلات مورد نیاز باغداری روستای بیرواس ( بیدرواز )



موضوعات مرتبط: عکس هایی از روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

سنگ نگاره های چند هزار ساله که مهجور مانده اند/ “بیرواس” گنجینه اسرار سر به مهر

بازدیدکنندگان محترم وبلاگ به استحضار می رساند در طول یک ماه اخیر اخبار و گزارشاتی در خصوص سنگ نگاره های روستای بیرواس ( بیدرواز ) در سایت های خبری درج گردیده و با توجه به درج تصاویر این سنگ نگاره ها در وبلاگ حاضر در تاریخ  16/02/1391 و نظر به اهمیت موضوع ضمن درج متن اخبار و گزارشات مربوطه ، این موضوع را به فال نیک گرفته و امیدواریم بازدیدکنندگان و اهالی محترم روستای بیرواس ( بیدرواز ) نیز کما فی السابق در راه شناخت منطقه و روستای خویش کمال همکاری را مبذول فرمایند.

لازم به ذکر است این گزارش در آدرس اینترنتی ذیل و در تاریخ 11/04/1392 ساعت 10:52 ق.ظ منتشر شده است.

http://www.mersadnews.ir/?p=34042

گزارش مرصاد از نقاشی های نادیده در شهرستان پاوه/

سنگ نگاره های چند هزار ساله که مهجور مانده اند/ “بیدرواس” گنجینه اسرار سر به مهر

پاوه مرصادنیوز: سنگ نگاره ها و نقاشی های روی سنگ در واقع رد پایی از تمدن و زندگی است که نیاکان آدمی برای نسل های آینده بشر به جا گذاشته اند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری مرصاد، گهواره تمدن صفتی برازنده دیار کرمانشاهان است و هر روز سند جدیدی برای این لقب سنگین ار دل گوه ها و بیشه های این سرزمین کهن از عهد باستان به دنیای امرور معرفی می شود.

طاق بستان به عنوان اولین انیمیشن سنگی دنیا،‌ کتیبه پر از مجد و عظمت بیستون، سنگ نوشته های ۴ هزار و ۵۰۰ ساله آنو بانینی و ده ها اثر تاریخی و جهانی دیگر که از کرمانشاه موزه ای طبیعی مملو از گنجینه های بی بدیل به دنیا معرفی کرده است.

خبرنگار پایگاه خبری مرصاد در سفر به بیدرواس یا به قول روستایی های بومی منطقه “بیرواس” با صحنه های جالب توجهی از تاریخ کهن ایران زمین مواجه شد که البته نیاز جدی به بررسی های کارشناسی و حفظ و حراست از آنها احساس می شود.

بیدرواس روستایی در نقطه صفر مرزی از توابع شهر نوسود در شهرستان پاوه است، روستایی که بدون مبالغه یکی از چشم نواز ترین عرصه های بکر طبیعی را به خود اختصاص داده است. بیدر واس در واقع کلکسیونی از جاذبه های گردشگری طبیعی با گونه های متعدد گیاعی و جانوری است.

این طبیعت سرشار از زیبایی به همراه منابع فراوان آب به عنوان مایع حیات، خود تایید کننده سابقه طولانی از زندگی بشر در این منطقه است.

اما سند محکم تری از زندگی و حیات در این منطقه نقاشی های جالب توجه دیواره های سراب بیدرواس است. که اهالی بومی منطقه آن را متعلق به چند هزار سال پیش می دانند. نقاشی هایی که تا کنون تصاویری از آن منتشر نشده و کسی هم راجع به آن سخنی به میان نیاورده است.

یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: من از کودکی این تصاویر را به همین شکل در ذهن دارم و اکنون هم واضح است که این تصاویر و اشکال با دست بشر بر این دیواره ها کشیده شده اند.

وی گفت: من از پدرم نیز بارها شنیده ام که این تصاویر را از کودکی به خاطر دارد و او نیز از پدرش همین موضوع را نقل می کند.

 این بومی منطقه ادامه داد: اهالی روستا به یکدیگر توصیه می کنند که در حفظ و حراست از این تصاویر و نقاشی های قدیمی به خوبی حراست و نگهداری کنند تا این سند حیات چند هزارساله در روستای بیدر واس باقی بماند.

به گزارش مرصاد، به نظر می رسد اعزام یک گروه کارشناس و متخصص در این حوزه برای بررسی دقیق تر این آثار و اقدامات لازم جهت حفظ، حراست و معرفی آن برای توسعه صنعت گردشگری شهرستان و استان ضروری باشد.

گفتنی است عدم وضوح تصاویر به دلیل ثبت آنها با دوربین غیر حرفه ای است.

برچسببیدرواسسنگ نگارهمرصادنقاشیپاوهکرمانشاه

 

آدرس: http://www.mersadnews.ir/?p=34042

 



موضوعات مرتبط: موضوعات مرتبط با روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]

درخت بلوط قدیمی روستای بیرواس ( بیدرواز) - بنه و نه ره ی

 


[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]